soderlund

Alla inlägg den 3 september 2018

Av Anna - 3 september 2018 18:21


Varför är det så viktigt med kärlek för mig?
Ja, varför inte? Det är så himla lätt att hata och jag brukar säga att det borde vara minst lika lätt att sprida kärlek.
Jag försöker alltid sprida positivitet på alla kommentarsfält som finns överallt. Det har nästan blivit mitt kall i livet att göra, men det innebär också att man får mycket hat tillbaka - av någon konstig anledning. Så fort man försöker hjälpa någon när någon annan beter sig illa mot den så attackerar den mig för att den personen inte förstår vad jag menar.

Jag förstår ärligt inte hur människor kan börja en dag med att säga till någon annan hur "jävla ful du är" eller liknande. Mår du verkligen så dåligt själv att du måste trycka ner andra för att må bättre? Hur svårt ska det vara att bygga upp varandra? Vet folk ärligt inte hur man gör? Eller går det mot normen att vara snäll? Det har nästan blivit ett skällsord.
Jag är troende och det ligger i hela min natur att försöka vara snäll mot andra, och tro mig, det kan vara riktigt svårt ibland när det handlar om människor som man inte kommer överens med. Det är bra att öva på det, att vara snäll alltså.

Livet har prövat mig väldigt mycket, jag är 27 år men jag har varit med om nästan allting känns det som. Det har gjort mig mer empatisk och jag tror att det finns en mening med det, med allting som händer. Som det står i Bibeln, "Gud prövar en inte utöver ens egen förmåga".

Det är lätt att vara snäll under alla hjärtans dag, mors dag eller runt jul men jag tycker ärligt att man ska vara snäll året runt. Jag brukar säga "kindness will take you far" och jag tycker att det stämmer. Du kommer inte långt med en slags instängdhet. Visst behöver man inte öppna upp sig för alla människor men det är inte det det handlar om. Det handlar helt enkelt om att försöka vara sitt bästa jag och försöka bli en bra människa för varje dag som går.

Så, jag vet inte, inlägget blev kanske lite all over the place men budskapet står kvar: Sprid mer kärlek!

(Heck, det är ju hela grejen med min blogg!)
Det är så mycket mer jag vill skriva inom det här ämnet. Vad mer borde jag ta upp?



                                                  

 Klicka på bilden för att få den större

Av Anna - 3 september 2018 00:17


But if you only have love for your own race
Then you only leave space to discriminate

And to discriminate only generates hate
And when you hate, then you're bound to get irate
Madness is what you demonstrate
And that's exactly how anger works and operates
Man, you gotta have love, this'll set us straight
Take control of your mind and meditate
Let your soul gravitate to the love, y'all

Translate?

 

Presentation


Mest vardag

Mer om mig

Senaste inläggen

Kategorier

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

 

Fråga mig

0 besvarade frågor

 

Arkiv

Oxygen Black

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards