soderlund

Direktlänk till inlägg 22 november 2018

Flytt

Av Anna - 22 november 2018 14:23

Hallå, hej.

Nu har man flyttat hem till mamma då. Det fick bli i söndags för jag insåg att det inte skulle gå att vänta längre och Mortens familj kunde hjälpa mig så, så why not.
Det har varit tufft. Jag har haft ganska mycket ångest och jag fick ångest igår kväll runt 8-9 och hade det hela natten fram tills ungefär 9 på morgonen idag. Jag kräktes även inatt.. Jag lyckades iallafall sova emellanåt.

Men när jag vaknade vid 12 så gick jag upp och duschade, sen plockade jag ordning i mitt rum och åt lite "lunch".

Mamma försöker hjälpa mig med en sak i taget, vi har ringt Försäkringskassan, försörjningsstöd, tandläkaren osv osv. Som det ser ut nu så måste jag ansöka om försörjningsstöd och då måste man ha en del papper och det har vi fixat. Det enda som är kvar som vi väntar på, är mitt beslut från Försäkringskassan som inte kommer förrän i början av december. Sigh.

Nästa vecka ska jag och mamma dock träffa studievägledaren här i Nora för jag ska börja studera. Jag ska bara börja med svenska och engelska, but still. Just ja, det var betygen som jag även ringde om som vi väntar på.


Som det ser ut nu så ska jag börja studera och då får jag lite pengar varje månad från CSN iallafall. Sen får jag förhoppningsvis försörjningsstöd. Sen ska jag skriva in mig på arbetsförmedlingen här i Nora och be dom utreda mig för att få ett deltidsjobb som passar mig eftersom jag har autism och blablabla.

Det är kaos känns det som. Jag tycker synd om mamma som måste ta hand om både mormor och mig. Mormor flyttade hit från Värmland nyligen eftersom min morfar dog. Så mamma och hennes man måste hjälpa henne att sälja sitt gamla hus och göra en massa annat, plus allt som hände mig nu. Jag grät hela dagen igår. Ibland känns det hopplöst och ibland känns det hoppfullt. Jag är glad att jag har mamma och att jag kan bo här så jag slipper vara hemlös.

Det är sjukt jobbigt att vara ifrån Morten (min pojkvän). Han fick ju flytta hem till sina föräldrar. Vi vill ju börja jobba (han ska det snart) och spara ihop pengar på vårt sparkonto så vi kan köpa en egen lägenhet i Uppsala. Men till en början får vi nog iallafall ta en lägenhet med ett första hands kontrakt, det är ju alltid något. Då får vi ju bo ihop.

Men ja. Han kommer hit imorgon och är här hela helgen så det ska bli himla skönt att få träffa honom lite.

Vi tar en dag i taget.

Förlåt om inlägget blev rörigt men jag orkar inte bry mig, jag ville mest uppdatera. Take care.   


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 31 december 2018 13:22


    Gott Nytt År!! Jag har varit lite off på bloggen men det är för att det har varit jul. Jag har inte heller haft lust att blogga och jag har inte haft något speciellt att blogga om direkt.Jag är i en depression just nu och det går väldigt myc...

Av Anna - 22 december 2018 14:57


 

Av Anna - 20 december 2018 21:49


  Min sim i Sims 4 tog den här bilden på en annan sim och jag redigerade den, blev rätt nöjd    ...

Av Anna - 17 december 2018 20:19

  Jag har en egen spellista på Spotify (alltså, jag gjorde den själv). Den beskriver mer hur jag är som person om man lyssnar på texterna. Ni får gärna lyssna på den, jag har lagt ner mycket tid på den!    Här kan ni även komma åt listan. ...

Av Anna - 11 december 2018 19:37


 

Translate?

 

Presentation


Mest vardag

Mer om mig

Senaste inläggen

Kategorier

 

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

 

Fråga mig

0 besvarade frågor

 

Arkiv

Oxygen Black

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards