soderlund

Alla inlägg den 14 oktober 2018

Av Anna - 14 oktober 2018 15:30

Måndag - Läkarbesök 08:15

Tisdag - jobb 10:00-14:00

Onsdag - jobb 10:00-14:00

Torsdag - jobb 10:00-14:00

Fredag - jobb 10:00-14:00 ~ efter det ska jag och min pojkvän på en boksignering och träffa Youtubern Misslisibell.

Lördag - ledig

Söndag - ledig

 

Av Anna - 14 oktober 2018 15:14

Igår var det en händelserik dag. Jag skulle iväg på en arbetsinvervju med min pojkvän och vi var där ett tag och det gick bra, jag ska börja arbeta på tisdag (inlärning en vecka) och sen får vi se hur det går, men det ska nog gå bra. Jag får jobba på ett litet café i Stockholm. Ägaren var supertrevlig. Jag är mest nervös över ifall jag kommer hitta dit, inte hur arbetet kommer att gå, hahah. Förhoppningsvis leder det till ett heltidsjobb senare. Men ja, ägaren var väldigt positiv och himla glad över att någon ville jobba där. Det lär bara vara han och jag som jobbar där för caféet är litet (och mysigt).

 

När vi var hemma i Tyresö och precis gick av bussen så hör jag en massa skrik utanför centrum och sen hör jag någon som skriker "Ambulans, ring efter ambulans!" och då tittar jag mot det hållet där det låter och det är ett gäng människor som står där och några har panik. Tydligen ligger det en man på backen som hade blivit knivskuren i benet efter ett gängbråk. Jag och min pojkvän står en bit bort för att titta så att mannen är okej, jag är beredd att ringa polisen men jag avvaktar för att se om någon annan ringer och det var det, men jag kände ändå att jag måste stanna kvar. Precis efter att personen skriker efter ambulans så springer det förbi en man som är blodig i ansiktet förbi mig och Morten (min pojkvän). Vi tror att han är gärningsmannen och vi noterar åt vilket håll han springer åt och Morten memorerade hans kläder och hur han såg ut.

Människor var skärrade, barn skrek och några andra skrek av panik också. Folk var oroliga. Det kom tre polisbilar och två ambulanser och jag och min pojkvän pratade med polisen och lämnade signalement. Vi pratade även med andra som stod där. När vi var klara gick vi till bussen igen för att åka hem till min pojkvän för jag ville inte gå hem själv. När vi väntade så ringde polisen mig igen för att prata med Morten en gång till för att dubbelkolla en grej.

Det märks att det knappt händer något allvarligt där jag bor för folk hade verkligen panik och var skräckslagna. Vi hoppas att polisen får tag på dom som gjorde det. Här finns en artikel om händelsen.

Efter det så åkte vi hem till honom och där fick jag supergod mat som hans pappa hade gjort.


 

Translate?

 

Presentation


Mest vardag

Mer om mig

Senaste inläggen

Kategorier

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

 

Fråga mig

0 besvarade frågor

 

Arkiv

Oxygen Black

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards