soderlund

Alla inlägg den 5 oktober 2018

Av Anna - 5 oktober 2018 15:53

Det är med ett tungt hjärta som jag gör det här inlägget. Allt började för ett par dagar sedan när vi märkte hur Sushi blev magrare och magrare. Vi började bli riktigt oroliga för hon sov hela tiden, mer än vanligt och hon ville inte äta eller dricka. Hon fick svårt att ta sig upp i soffan och sängen så jag fick hjälpa henne upp. Morten ringde sen till djursjukhuset för att fråga om råd och de sa att vi måste åka in akut direkt. Vi åkte in till djurakuten i tisdags och de tog tempen på henne och hon hade 40 graders feber. Vi kunde inte göra något mer just den dagen för vi visste inte då om hennes försäkring gällde, så vi fick ta hem henne över natten och hoppas på att hon skulle överleva natten. Vi kollade med försäkringsbolaget igår och försäkringen gäller så vi åkte in igår också. Vi var där från 12 på dagen till ungefär 8 på kvällen. De tog blodprover på Sushi och undersökte henne och det visade sig att hon hade FIP, en dödlig sjukdom. Det fanns ingenting vi kunde göra för att rädda henne och vi var tvungna att låta henne somna in där, på sjukhuset. Personalen gjorde det väldigt fint och lugnt för Sushi, även fast hon hade ont och led. Nu lider hon inte längre och det vore inte humant att välja att behålla henne en längre tid, det vore rent ut sagt egoistiskt. Just nu sörjer vi och försöker vara starka även fast man ser småsaker och tänker på saker man gjorde för henne, t.ex att lämna badrumsdörren öppen för henne så hon kunde komma in till sin kattlåda. Det är väldigt jobbigt utan henne och vi saknar henne hela tiden. Hon var alltid med oss och hon var med mig när jag mådde dåligt. Hon var inte ensam när hon dog iallafall. Hon har det mycket bättre nu, i himlen. Puss på dig min finaste ängel.   

 

 

Sushi fick somna in den 3e oktober kl 19:37.

Texten är taget direkt från mitt inlägg på Facebook. Jag orkade inte gå igenom allt igen och behöva skriva något liknande här.

 

Just nu är allt overkligt och jag och min pojkvän sörjer och har gråtit i flera dagar. Det känns som i en dröm och det kommer ta tid och det kommer bli bättre, sakta men säkert.  

Translate?

 

Presentation


Mest vardag

Mer om mig

Senaste inläggen

Kategorier

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

 

Fråga mig

0 besvarade frågor

 

Arkiv

Oxygen Black

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards